Događaji

️Edgar Dega izložba “Figure u pokretu”

✨️Edgar Dega izložba „Figure u pokretu“ – predstavljanje za javnost stručnim vođenjem u petak, 6. decembra u 19 časova.

✨️Jedinstvena izložba skulptura „Figure u pokretu“ slavnog francuskog imresioniste Edgara Degaa (1834 – 1917) u Muzeju savremene umjetnosti Republike Srpske organizovana je povodom 190 godina od njegovog rođenja, zahvaljujući inicijativi i ljubaznošću Amira Gros Kabirija, direktora MTA fondacije iz Izraela, te predstavlja posebnu čast i priznanje za našu instituciju. Izložba je realizovana u saradnji sa Galerijom The Hub of Fine Arts iz Mostara i dio je velike zbirke MTA fondacije koja je omogućila da se skulpture Edgara Degaa prvi put predstave u Republici Srpskoj. Otvaranju izložbe prethodi svečani prijem – vernisaž za zvaničnike i medije, priređen u saradnji sa Ambasadom Izraela za BiH, povodom 76. godina od osnivanja države Izrael.

✨️U petak, 6. decembra u 19 časova izložba će biti predstavljena javnosti stručnim vođenjem dr Danijele Ucović, kustoskinje izložbe i dr Sarite Vujković, direktorice Muzeja.
Ova izuzetno vrijedna zbirka koju čine je brojna djela istaknutih umjetnika XIX i XX vijeka, obuhvata i 74 bronzane skulpture ovog znamenitog francuskog umjetnika, posjetiocima će pružiti mogućnost da bar na kratko kroz čaroban svijet Degaove umjetnosti osjete duh francuskog impresionizma.

✨️Skulpture Edgara Degaa poseban su dragulj zbirke MTA fondacije jer predstavljaju cjelokupan vajarski opus ovog značajnog umjetnika. Kao entuzijastičan posjetilac pozorišta i opere često je boravio iza kulisa skicirajući igrače tokom treninga, a u tom duhu je nastalo i njegovo najpoznatije djelo na ovoj izložbi – „Mala plesačica“, skulptura četrnaestogodišnje djevojčice, koja čini i centralni motiv izložbe. Ova skulptura, jedina izložena za vrijeme njegovog života, u svojoj originalnoj verziji koristi inovativne redimejd materijale kao što su perika od prave kose, svilena traka i originalna tutu suknja. Daleko od klasičnih ideala o balerini, Degaov izbor mlade plesačice i naturalistički način prikazivanja, u stavu koji odražava napor koncentracije, sa poluzatvorenim očima i zabačenom glavom, bio je potpuno neobičan ugao gledanja za to vrijeme.

Preuzeto sa: Instagram